Twee maanden - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Lis Everaarts - WaarBenJij.nu Twee maanden - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Lis Everaarts - WaarBenJij.nu

Twee maanden

Door: Lis

Blijf op de hoogte en volg Lis

01 November 2009 | Spanje, Sevilla

Mijn ouders zijn alweer weg en zit ik alweer twee maanden hier, dus dat betekend dat ik nog 3 maanden te gaan heb. De eerste twee maanden zijn wel echt ongelooflijk snel gegaan. Mijn moeder zei me steeds dat ze er van staan te kijken hoe ik hier al in het Spaans loop te rebbelen, dus dat geeft me sowieso weer nieuw zelfvertrouwen om de komende drie maanden mijn Spaans nog meer te gaan verbeteren.

Volgens mij hebben mijn ouders genoten van Sevilla en ze hebben ongelooflijk veel gedaan.
Ik heb ook zoveel mogelijk geprobeerd van ze te genieten en zo veel mogelijk met ze samen te doen. Het uitstapje waar ik zelf het meest van genoten heb was dat naar Real Alcazar. Daar heb ik ook lekker lopen experimenteren met fotograferen en ik ben heel erg trots op de resultaten. Bovendien was het gratis, dus ik ga zeker nog een keer terug.

Sommigen van jullie hebben je misschien afgevraagd waarom ik zo weinig schrijf, maar dat komt omdat ik het gewoon te druk heb hier. Dat is wel een goed teken, want ik heb het gewoon te gezellig hier in huis. Wat dat betreft ben ik ook heel blij dat ik na twee weken verhuisd ben naar een kamer op de begaande grond, want dat kom je meer beneden en kom je dus meer in contact met de mensen. Een aantal mensen vroegen zich af waarom ik het deed, maar soms moet je er gewoon vertrouwen in hebben dat anderen weten wat goed voor je is.

Als je een langere tijd in zo’n huis zit is het wel een komen en gaan van mensen. Vaak krijg je er heel leuke mensen voor terug, maar soms is het toch ook wel heel jammer om mensen aan wie je je heel erg bent gaan hechten te moeten zien gaan. Ik blijf het wel heel erg leuk vinden om zoveel nieuwe mensen te leren kennen van allerlei verschillende culturen. Ook in de lessen op school wordt daar veel aandacht aan besteed. Erg leuk!

Als je een langere tijd in een stad zit is het ook heel leuk om te zien hoe bijvoorbeeld de bouwwerkzaamheden vorderen. Ik geniet er ook echt nog steeds iedere dag van dat ik hier ben. Ik heb hier zo naar mijn zin, dat ik hier zou willen blijven. Het is wel zo dat ik nu hier alles heb (leuk werk, een fijn huis), maar als ik terug zou komen en me weer zo zou kunnen settelen… Ik weet niet of ik het zou kunnen zo zonder mijn familie, maar je weet maar nooit wat de toekomst brengt…

Bovendien geniet ik nog iedere dag van het weer hier. Ik ben echt iemand die de zon gewoon nodig heeft. Soms heb ik zelf het idee dat mijn stemmig en zelfs mijn gezondheid samenhangen met het weer. Laatst was ik verkouden en was het ook een paar dagen wat minder weer. Een paar dagen later ging de zon weer schijnen en was mijn verkoudheid ook gelijk weer over.

  • 01 November 2009 - 17:32

    Saskia:

    Zo te horen ga jij het steeds meer naar je zin krijgen daar! Goed hoor!!! Geniet nog maar lekker van die laatste maanden want voor je het weet zijn ook die voorbij!!!

  • 01 November 2009 - 22:59

    Opa:

    lieve schat,
    ja je ouders hebben enorm genoten.de twee weken in sevilla hebben hen het gevoel gegeven alsof zij vier weken vakantie gevierd hebben. wat hebben zij veel gedaan, gelopen , gezien gefotograveerd enz. enz.en natuurlijk ook het weer was geen herfst weer. het is nu hier zo'n 10 graden en de regen vali in bakken uit de lucht. dat jij nu spaans rebbelt verwondert mij niets. als jij je in je moerstaal praat, rebbel jij ook een goed eind weg. heel gezellig.je zult zien dat de volgende weken ook voorbij vliegen. eigenlijk wel jammer. maar het is wel een teken dat jij je enorm vermaakt.
    heel veel liefs ook natuurlijk van oma.
    tot de volgende keer d.v.
    opa

  • 02 November 2009 - 06:45

    Laura:

    Hey Lis!
    Wat leuk om je verhalen steeds te lezen! Ben echt blij dat je het zo naar je zin hebt in Sevilla.. Volgens mij is het echt een derde thuis aan het worden (naast je ouders en je kamer hier in Maastricht).
    Have fun & geniet er van!
    liefs,

  • 02 November 2009 - 16:57

    Iris Dreesen:

    wow! 2 maanden al!
    zo te lezen heb je het goed naar je zin daar. echt heel leuk voor je.
    en ja, je weet maar nooit wat de toekomst brengt. misschien ga je daar nog wonen ooit! dat zou natuurlijk heel vreemd zijn. nog 3 maanden. zal leuk en minder leuk zijn. xx

  • 02 November 2009 - 17:58

    Joke:

    Hoi Lis,
    Wat goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Ik kan me voorstellen dat Peter en Marjolein ook erg genoten hebben.
    Van jouw verhalen krijg ik altijd goede zin, ik lees ze met plezier.
    Voor ons jammer dat je niet vaker schrijft, van jou uit gezien een goed teken!
    Veel liefs.

  • 06 November 2009 - 17:24

    Marieke:

    hey lis, zo te horen heb je het goed naar je zin, leuk joh! Ik kan me helemaal voorstellen dat je geniet en dan ook met name van het weer.. ik heb precies hetzelfde als jij.. het weer in Nederland is nu echt verschrikkelijk, regen regen regen en dan voel ik me meteen ook zo zielig.. wat een beetje zon al niet met je kan doen he... Succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Buitenlandse stage

Talen school Clic

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2010

Terug uit Sevilla

25 Januari 2010

Bijna terug...

07 Januari 2010

De laatste 4 weken, aftellen…

04 Januari 2010

Oud & nieuw in Sevilla!

26 December 2009

Kerst in Sevilla!
Lis

Actief sinds 22 Juni 2009
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 12459

Voorgaande reizen:

01 September 2009 - 30 Januari 2010

Buitenlandse stage

Landen bezocht: